۱۳۸۹ مهر ۷, چهارشنبه

آگاه هستید که چین دارد چه ضررهایی را به مردم ایران وارد می کند؟

متاسفانه چین امروز با آن چین باستانی که روشنفکرانی مانند کونفوسیوس در آن می زیستند،زمین تا آسمان فرق دارد.چین از زمان باستان با ایران روابط عالی داشت.در زمان جاده ابریشم،بسیار با هم داد و ستد داشتند،در زمان حمله اعراب،یزگرد سوم به چین مهاجرت کرد،بعد از حمله مغولها،چون هر دو تحت تصرف مغول ها بودند،بر فرهنگ هم تاثیر گذاشتند و ... .اما متاسفانه چین،امروز فقط به منافع خود می اندیشد و سرنوشت مردم کشور برایش مهم نیست.پیشرفت به هر قیمت می خواهد و به خاطر اینکه حکومتی تک حزبی و خودکامه است،به کسی پاسخگو نیست.
چین از چند جهت به مردم ایران آسیب می زند:
1- نخستین مورد،حمایت چین از دیکتاتوری ایران است.حمایتی که دست دنیا را برای فشار بیشتر بر ایران می بندد،به حکومت ایران ماشین های سرکوب می فروشد و با این کار ثابت می کند که واقعا با مردم ایران دشمنی دارد.
2- مورد دوم،آسیب های اقتصادی به مردم است.با واردات بی رویه،روز به روز کارگرهای ما بی کار تر می شوند و خانواده های بیشتری زیر خط فقر می روند.
3- کالاهای بی کیفیت چینی،به مردم ضررهای وحشتناکی را تحمیل می کند،مانند کامیون های هووو،یا لباسهای بی کیفیتی که از رنگهای سرطان زا در آنها استفاده می شود.
چه کاری از دست ما بر می آید؟
اولین وظیفه بر عهده بازرگانان است که امیدوارم بتوانند تا حد امکان همکاری کنند و تلاش کنند تا برای مردم ایران رفاه و آسایش فراهم کنند و تنها به منافع چند ساله خود فکر نکند.
دومین وظیفه که از اولی مهمتر است،به عهده مردم است.به دلایل بالا،ما باید تا حد امکان از خرید جنس چینی خودداری کنیم بهتر است جنس ایرانی را(هر چند که دارای مشکلات فراوان باشد) بخریم.شاید کمی ضرر کنیم،اما در کل به سود کشور کار کرده ایم و با تحریم جنس چینی،دست دولت را برای باج دادن به چین بسته ایم.
ضرب المثلی انگلیسی می گوید: یک مرد انگلیسی آنقدر پول ندارد که جنس ارزان بخرد.پس اگر می خواهید چیزی برایتان زیاد کار کند و شما مجبور نشوید که دوباره برای آن جنس پول بدهید،جنس چینی نخرید.

۱ نظر:

  1. مگه اصلا کالای غیر چینی هم توی بازار وجود داره که ما بریم بخریم ؟

    پاسخحذف