۱۳۹۰ بهمن ۲۲, شنبه

روش اتصال امن (Secure)به اینترنت در شرایط کنونی


همانطور که می دانید حکومت ایران دسترسی به صفحات امن(SSL) یا (Https) را غیر ممکن ساخته است. یعنی شما با آدرس آی پی ایران نمی توانید به صفحاتی مانند https://www.gmail.com یا https://www.live.com که صفحات امن ایمیل هستند دسترسی داشته باشید.اما همانطور که گفته شد دسترسی به این صفحات با آدرس آی پی ایران نا ممکن است، اما با تغییر آدرس می توان مانند گذشته به اینترنت دسترسی داشت ولی قطعا ارتباط شما کدگذاری شده نخواهد بود.بسیاری از نرم افزارها هستند که صرفا با تغییر نشانی آی پی دسترسی شما به اینترنت آزاد را فراهم می سازند، اما قادر به کدگذاری اطلاعات نیستند و از ISP گرفته تا مخابرات، همه می توانند اطلاعات شما را شنود کنند.

روش کار پیچیده نیست، شما تنها به دو نرم افزار Tor و Yourfreedom نیاز دارید. هردو از نرم افزارهای توانا و قدرتمند دسترسی به اینترنت آزاد با کدگذاری مطمئن هستند، اما نمی توان از اینها به تنهایی در این شرایط استفاده کرد و باید همزمان از هر دو بهره برد.


دریافت Your Freedom

اگر فیلتر شکنی دارید که می تواند با تغییر آی پی به اینترنت متصل شود، نخست به تارنمایhttp://www.your-freedom.net/index.php?id=downloads  سر بزنید. جدیدترین نسخه را دریافت کنید.(می توانید از این آدرس هم دریافت کنید:  ftp://ftp.your-freedom.net/pub/freedom-20120112-01.exe).

اگر باز هم نتوانستید این نرم افزار را دریافت کنید، یک ایمیل خالی به get@your-freedom.net بزنید که عنوان نامه متن زیر باشد:

Send file freedom-20120112-01.exe

(نکته: ابتدا آخرین نسخه جاوا اسکریپت باید روی رایانه شما نصب شده باشد).


دریافت Tor

به سایت https://www.torproject.org/download/download-easy.html.en سر بزنید و فایل https://www.torproject.org/dist/torbrowser/tor-browser-2.2.35-5_en-US.exe را دریافت کنید. اگر این راه شدنی نبود، مانند بالا، باید یک ایمیل خالی به gettor+fa@torproject.org بفرستید. حال یک ایمیل راهنما دریافت می کنید که برای کدام سیستم عامل به Tor نیاز دارید. اگر مثلا پاسخ شما Windows بود، باید یک ایمیل با عنوان خالی و متن Windows به آدرس بالا بفرستید. حال فایل فشرده Tor به علاوه نسخه همراه Firefox را در اختیار خواهید داشت. فایل فشرده با نرم افزار 7-zip باز می شود: http://www.7-zip.org/download.html


روش کار:

نرم افزار Your Freedom می تواند نقش تغییر آی پی و Tor نقش کدگذار را بازی کند. پس از اینکه هر دو نرم افزار را باز و نصب کردید، با Your Freedom به اینترنت متصل شوید، با این نکته که تمامی تنظیمات کد گذاری را بر دارید، مانند: Enable Encrypting یا Use Ture SSl یا Enable Re-Keying. حال Tor  را باز کنید و بر روی Setting  کلیک کنید. به سر برگ Network بروید و گزینه I Use a proxy to access to Internet را تیک بزنید.جلوی Address عدد 127.0.0.1  و جلوی Port عدد 8080 را وارد کنید. اینها مشخصات عددی Your Freedom است، در واقع Your Freedom پلی برای اتصال امن شما خواهد بود. پس از اینکه با موفقیت وصل شدید، نرم افزار پرتابل Aurora(Firefox) برای شما باز می شود و می توانید با خیال راحت به گشت و گذار بپردازید.

۲۰ نظر:

  1. سلام نرم افزار proxifire چطوره؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به نظر نمی رسه که مشکلی داشته باشه، اما برای استفاده از همه امکاناتش باید پول بدید.

      حذف
  2. به نظر من از ساکس استفاده کنید هم امنه وهم پرسرعت

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بله ساکس هم امنه و هم سرعت خوبی داره. اما اکثرا رایگان نیستند.

      حذف
  3. ساکس رو چجوری و از کجا میتونم تهیه کنم. پولیه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دقیقا اطلاع ندارم دوست گرامی.پیشنهاد می کنم یا از همین نسخه های رایگان استفاده کنید یا اینکه وی پی ان خودتون رو از سایت های معتبر بخرید، نه از هر کسی و هر سایتی.

      حذف
  4. پراکسی‌فایر ، نرم افزاری است که از طریق اون می توانید کانکشن های کامپیوترتون رو مدیریت کنید و خودش عملا هیچ نوع سرویس پراکسی ارائه نمیده.

    به پراکسی های ساکس خیلی باید شک کنید چرا که دولت امکان اتصال ssh رو بسته به صورت مستقیم و برای ایجاد پراکسی از نوع ساکس حتما باید اتصال ssh برقرار کرد. حال اینکه بعضی ها در این وضعیت سرویس ساکس ارائه میکنند خودش جای سوال داره!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نکته مهم اینه vpn باید نام معتبری باشه و اینکه حتما از یک سایت معتبر دانلود شده باشه. وگر نه هرکی می تونه نسخه دستکاری شده خودش رو عرضه کنه.

      حذف
  5. به به، چقدر دسترسی به اینترنت در مهد تمدن ساده و زیباست!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مهد تمدن فرانسه بود که!
      انشاا... وقتی به خدمت اینها رسیدیم پرسرعت ترین اینترنت دنیا رو می گیریم.

      حذف
  6. freegate چه طوره ؟ سرعتش خوبه یعنی خیلی خوبه ولی با tor کار نمی کنه یعنی تور من وصل نمی شه. به نظرت باید به فریگیت شک کرد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فری گیت هم خوبه، به این شرط که از یه مکان مطمئن، مانند سایت خود سازنده دانلود شده باشه. همیشه هم از آخرین نسخه ها استفاده کن. باید بدونی که فری گیت به چه پورتی به اینترنت وصل می شه، اونوقت tor رو روی اون تعریف کنی. دقیقا نمی دونم ولی فکر کنم پورت 8580 یا 8567 باشه. بعضی از نرم افزارها مانند تور در هر بار اتصال پورتشون رو عوض می کنن.

      حذف
  7. من با hotspot shield launch وصل می شم چون your freedom کار نمی کنه.می خواستم ببینم مطمئن هست یا نه؟؟؟ممنون می شم راهنماییم کنید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. Hotspot shield launch کلا نرم افزار امنی هست(به شرط اینکه از سایت اصلیش دانلود کرده باشی) اما همون زمان ها که مشکلی نبود برای من یکی در میون کار می کرد. اگه تو your freedom تنظیمات رمز نگاریش رو بردای وصل می شه اما امنیت نداری . نسخه تازه تور رو امتحان کن:
      http://sebastianhahn.net/stuff/obfsprxy.exe
      http://mit.edu/arma/Public/obfsprxy.exe

      حذف
    2. مرسی راهنماییم کردید خیالم راحت شد.واسه من کار می کنه بدم نیست.ولی الان تور رو هم dl می کنم ممنون

      حذف
  8. your freedom یوزر پسورد میخواد؟ از کجا بیارم؟! وصل شدن باهاش به اینترنت چطوریه میشه توضیح بدی؟
    دانلود tor نه از طریق سایتش نه از طریق ایمیل ممکن نیست. اگه میشه یه جا آپلودش کن و لینکشو برامون بذار
    مرسی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دوست ناشناس، باید بری سایت your freedom به نشانی https://www.your-freedom.net و در سربرگ account می تونی یه نام کاربری بسازی.وصل شدن هم خیلی ساده است. پس از اینکه وصل شدی باید برای مروگرهات مانند Firefox یک آدرس پروکسی تعریف کنی که برای هر نرم افزار متفاوته. برای این نرم افزار هست:
      127.0.0.1 و پورت 8080
      یه تور جدید هم اومده، البته خودم امتحان نکردم، ولی گفته می شه که قابلیت اتصال امن در این شرایط رو داره. از نشانی زیر بدون مشکل می تونی دانلود کنی:
      http://sebastianhahn.net/stuff/obfsprxy.exe
      http://mit.edu/arma/Public/obfsprxy.exe

      این هم نشانی تورنتش:
      http://mit.edu/arma/Public/obfsprxy.torrent
      http://sebastianhahn.net/stuff/obfsprxy.torrent

      حذف
  9. سلام بعضی مواقع که ساکس یا بقیه نرم افزارها قطع میشه با aol کار میکنم امنیتش در حد ساکس هست؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دوست عزیز، socks یه نرم افزار نیست، بلکه یه راه ارتباطیه. tor و your freedom قطعی ندارند و می تونید از راه های بالا دانلود کنید. فکر نمی کنم امنیت AOL چندان بالا باشه.

      حذف