۱۳۹۰ فروردین ۲۰, شنبه

نغمه روسپی

 ترانه ای از سیمین بهبهانی


                        بده آن قوطی سرخاب مرا                      تا زنم رنگ به بی رنگی ِ خویش
  
                     بده آن روغن ، تا تازه کنم                     چهره پژمرده ز دلتنگی خویش
  
                     بده آن عطر که مشکین سازم                  گیسوان را و بریزم بر دوش
  
                     بده آن جامهٔ تنگم که کسان                     تنگ گیرند مرا در آغوش
  
                     بده آن تور که عریانی را                       در خَمَش جلوه دو چندان بخشم
  
                     هوس انگیزی و آشوبگری                      به سر و سینه و پستان بخشم
  
                     بده آن جام که سرمست شوم                    به سیه بختی خود خنده زنم :
  
                     روی این چهرهٔ ناشاد غمین                    چهره یی شاد و فریبنده زنم
  
                     وای از آن همنفس دیشب من                   چه روانکاه و توانفرسا بود
  
                     لیک پرسید چو از من ،‌ گفتم :                 کس ندیدم که چنین زیبا بود !
  
                     وان دگر همسر چندین شب پیش               او همان بود که بیمارم کرد :
  
                     آنچه پرداخت ، اگر صد می شد                درد ، زان بیشتر آزارم کرد
  
                      پُر کس بی کسم و زین یاران                  غمگساری و هواخواهی نیست
  
                      لاف دلجویی بسیار زنند                       لیک جز لحظهٔ کوتاهی نیست
  
                      نه مرا همسر و هم بالینی                      که کشد دست وفا بر سر من
  
                      نه مرا کودکی و دلبندی                        که برد زنگ غم از خاطر من
  
                      آه ، این کیست که در می کوبد؟              همسر امشب من می آید!
  
                      وای، ای غم، ز دلم دست بکش               کاین زمان شادی او می باید!
  
                      لب من -  ای لب نیرنگ فروش               بر غمم پرده یی از راز بکش!
  
                      تا مرا چند درم بیش دهند                      خنده کن ، بوسه بزن ، ناز بکش!

روسپی، عکسی از کاوه گلستان


۲ نظر:

  1. besiyar ziba hastesh. doorod bipayan bar khanome bahbahni. merci az in shere ziba

    پاسخحذف
  2. .
    درود بر شیرزنان ایرانی
    .
    ننگ بر اصل ولایت وقیح
    .
    666

    پاسخحذف